Hoe meld ik me aan?

Aanmelden op het mbo

Je weet welke technische mbo-opleiding je wilt gaan doen. Maar nu nog aanmelden. Hoe werkt dat? Het lijkt moeilijker dan het is. Maar jij kunt dit. Hieronder vind je een stappenplan en alle veelgestelde vragen op een rij. Ready? Let’s go!

Hoe werkt aanmelden?

Je hebt een leuke techniekopleiding op het oog. Nu nog aanmelden. Hoe werkt dat? Check deze 3 stappen:

Stap 1: Digitaal én centraal aanmelden
Stap 2: Intake 
Stap 3: Onderwijsovereenkomst 

Centraal aanmelden: Check je DigiD

Voor steeds meer opleidingen kun je je ook centraal aanmelden. Centraal Aanmelden is een landelijk systeem voor aanmelden op het mbo (Cambo). 

Je hebt daarvoor een DigiD nodig. Je DigiD is een soort digitale ID-kaart. Je laat zien wie jij bent als je op internet iets regelt. Dus check je wachtwoord, je app en je gebruikersnaam. En dan ben jij klaar om te gaan.

Nog geen DigiD? Vraag je DigiD op tijd aan, want het duurt een paar dagen voordat je DigiD is aangemaakt.

Hoe kom ik aan een DigiD?

Hoe werkt centraal aanmelden?

Je hebt je DigiD? Oké! Dan kun jij je nu aanmelden via onze website. Aanmelden verloopt centraal via Cambo, dat staat voor Centraal Aanmelden mbo. 

Het werkt heel simpel

  1. Kies de opleiding die je wilt volgen
  2. Je gaat nu vanzelf naar de website van Cambo
  3. Volg de stappen op deze website
  4. Vul je telefoonnummer en e-mailadres in
  5. Hierna worden jouw gegevens en die van Techniek College Rotterdam automatisch ingevuld

Als het is gelukt, kom je weer terug op deze website en krijg je via de mail een bevestiging van Cambo. Wij ontvangen ook jouw aanmelding. Hierna nodigen we je via de mail uit voor een intake. 

Samen aanmelden, wel zo makkelijk

Aanmelden lukt niet

Hulp nodig?
Stuur ons een mail
Zit je er net lekker klaar voor, lukt het aanmelden niet. Zal je net zien. Geen zorgen. Wij loodsen je erdoorheen. Bel of mail ons en we helpen je bij je aanmelding. Je kunt Techniek Info Punt bereiken van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur op: 088 945 45 00
Of stel je vraag via Whatsapp

Veelgestelde vragen over aanmelden

Ik heb geen burgerservicenummer. Hoe kan ik me dan aanmelden?
Ik woon niet in Nederland. Kan ik een DigiD aanvragen?
Kan ik me ook aanmelden zonder DigiD?
Ik heb geen Nederlandse nationaliteit. Kan ik een DigiD aanvragen?
Online aanmelden lukt me niet. Wie kan me helpen?

Hulp nodig?

Wij helpen je met aanmelden

Lukt het online aanmelden niet? Of wil jij meer weten over het aanmelden of over de toelatingseisen? Bel of mail ons. Binnen 5 werkdagen ontvang jij een reactie.

Of check alvast de veelgestelde vragen. Wie weet staat het antwoord op jouw vraag daar.

Veelgestelde vragen

Techniek Info Punt

Techniek Info Punt

Techniek Info Punt

Heb je vragen? We staan voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur.